Aangekomen in PE, kragga kamma game park & sandboarden #eerstedagen

28 augustus 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Koffers ingepakt, afscheid genomen op Schiphol en mijn papieren nog eens gecheckt. Klaar om te gaan dus. Mijn vlucht naar Johannesburg verliep heel fijn. Ik had al mijn papieren in orde dus ik kon zo doorlopen bij de douane. Na heel wat films en series kwam ik na 11 uur vliegen aan in Johannesburg. Daar werd ik opgehaald en vervolgens naar mijn hotel gebracht. Een hele fijne kamer inclusief 2 persoons bed, bad en tv. De volgende ochtend (woensdag) werd ik weer opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Na 1,5 uur vliegen kwam ik dan eindelijk aan in Port Elizabeth!!

Het huis waar ik in 'woon' de komende maanden is een groot vrijwilligershuis. Vanuit de hele wereld komen mensen om hier te verblijven voor hun stage of vrijwilligerswerk. Het huis ligt in een hele fijne en mooie buurt. Vlakbij het strand. Ik heb helaas nog niet zoveel van het strand gezien want het is hier nu heel koud. Ik slaap met 3 dekens en nog word ik snachts wakker van de kou.. gelukkig gaan we hier richting de zomer en word het hopelijk snel beter.

Ik had nog een paar dagen vrij voordat ik aan mijn stage zou beginnen. Woensdag en donderdag ben ik lekker bij huis geweest, lekker uitgerust en mijn koffer uitgepakt. Vrijdag heb ik geluncht met een Nederlands meisje uit het huis en hebben we een city tour gehad. Leuk om wat van de stad te zien. Zaterdag zijn we met het hele huis naar het Kragga kamma game park geweest. Een groot natuurgebied met allemaal dieren. Zebra’s, nijlpaarden, giraffen en cheeta’s. Super mooi om te zien!! Daarna zijn we gaan sandboarden. Snowboarden in de duinen. Heel leuk maar ook heel moeilijk.. En nu 3 dagen later vind ik nog steeds overal zand.. Zondag was mijn laatste vrije dag voordat het echte leven hier begint. Ik ben met 2 andere huisgenootjes naar het centrum geweest om te winkelen en daarna hebben we geluncht bij Beershack. Een van de heerlijke restaurants vlakbij het huis. De rest van de dag heb ik niet zoveel gedaan, lekker uitgerust. Ik heb heel veel zin in de komende weken en ben heel benieuwd hoe alles zal zijn. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

1. Hiskia:
    28 augustus 2018
    Leuk om dit zo te lezen! Ik kijk aan naar het vervolg!
  2. Monique:
    29 augustus 2018
    Zo ben je ver weg en toch dichtbij. Dank je wel. Mooi om te lezen en jij hebt meteen een mooi verslag van de reis van je leven.